از چه استراتژی در دوران رکود و محدودیتهای مالی، می توانیم مشتریان خود را افزایش دهیم؟

از چه استراتژی در دوران رکود و محدودیتهای مالی، می توانیم مشتریان خود را افزایش دهیم؟

زمانی که شرکت ما به لحاظ سهم از بازار ، محدود و به لحاظ مالی شرایط ایده آلی نداریم و رقبا از ما قوی تر، پولدارتر و اجازه نفوذ به بازار را به ما نمی دهند و از طرفی  بازار هم به دلایل رکود یا عرضه بیش از حد محصول، شرایط مناسبی ندارد، باید از روشی استفاده کنیم که بتوانیم سهم بیشتری از بازار به دست بیاوریم و ضمن اینکه از درگیری با رقبای قویتر اجتناب کنیم. این روش را در دنیا به نام استراتژی نفوذ در بازار خاص یا Niche Market می شناسند.

استفاده از استراتژی نفوذ به بازار خاص باعث رشد سریع بازار هدف و کمک به صاحبان کسب و کار برای بردن بیشترین سود  از منابع مالی محدودش می کند.

مانند خرید خودروهای هیبریدی برای کسانی که محیط زیست برایشان اهمیت داشت یا تولید گوشت ارگانیک برای کسانی که به سلامتی خود اهمیت می دادند و یا اسنپ که بازار آن را  در ابتدا کسانی تشکیل می داد که از قیمت های پراکنده آژانس ها به سطوح آمده بودند و قیمت و نظم بهتری می خواستند ولی بعد این بازارها به سرعت رشد کرد و تقریبا در کشور فراگیر شد.

 

چگونگی عملکرد نفوذ در بازار خاص:

در این روش تمرکز اصلی روی  بخشهای  کوچکتر و تخصصی تر از بازار می باشد.. این فعالیت ها را می توان با تشخیص نیازها و خواسته هایی که تا بحال توسط دیگر شرکت ها به خوبی و یا اصلا برآورده نشده اند خلق کرد .اساس این استراتژی ،  تبدیل به شرکتی بزرگ در بازاری کوچک است که به زودی این بازار رشد قابل ملاحظه ای را در پی

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *