استراتژی پیش فروش در بازاریابی

استراتژی پیش فروش در بازاریابی

چرا پیش فروش کردن محصول یا خدمت یکی از استراتژی های پیشبرد مقاصد فروش است؟

در روش پیش فروش محصول یا خدمت،علاوه بر محصول اصلی خود به مشتریانتان ، می توانید محصولات و خدمات جانبی نیز پیشنهاد می دهید. به طور مثال، مواقعی را تصور کنید که از یک نمایندگی خودرو ، خودرو مورد نظر را خرید کرده اید و زمان تحویل آن فرا رسیده است. در این مواقع، نماینده  فروش به شما پیشنهاد خرید قفل فرمان، دزدگیر، کفی خودرو باربند زنجیر چرخ و… را هم می دهد. و یا وقتی که فرشی را از فروشگاه خریداری کرده و مسئول فروش به شما پیشنهاد خرید شامپو فرش سازگار با آن فرش، ترمز فرش، رو فرشی و… رابه شما می دهد و در اکثر مواقع مورد قبول خریدار واقع می شود..

در این نوع فروش، معمولا سود لوازم جانبی محصول یا خدمت از سود ناشی از فروش محصول اصلی بالاتر است.به دلیل سودآور بودن  استراتژی پیش فروش، در اینجا راهکارهایی برای استفاده  بهتر از این استراتژی را معرفی می کنیم.

 

نکته نخست درباره بازاریابی پیش فروش: ارتباط با مشتری :

همیشه با مشتریان خود،  برخورد صمیمانه ایجاد کنید. هر اطلاعاتی که نیاز دارند به درستی در اختیارشان قرار دهید. و کشف کنید که به چیزی احتیاج دارند( یعنی دلیل خرید مشتری را کشف کنید) و اینکه کدام محصول بیشتر باعث رفع نیاز مشتری می باشد. در صورتی که با مشتری خود گفتگو کنید می توانید علاقه های نهفته او را نیز کشف کنید و همین ارتباط شما را نزدیک و قابل اعتماد می سازد.

 

نکته دوم درباره بازاریابی پیش فروش: دنبال کردن نگاه مشتری:  

شما به راحتی می توانید با توجه و دقت به اعمال و رفتار مشتریان متوجه شوید که کدامیک از محصولات می تواند نیاز مشتری را به طور بالقوه برطرف کند. وقتی مشتریان وارد فروشگاه شما می شوند ، دقت کنید که به چه محصولی  بیشتر نگاه می کنند ، چون شما به راحتی  می توانید سایر محصولاتی که مشابه آن هستند یا جدیدتر هستند را  نیز به او پیشنهاد دهید .

 

 نکته سوم درباره بازاریابی پیش فروش: پیشنهاد محصولات جانبی پس از خرید اصلی: 

کاملاً صبور باشید تا مشتری شما محصولی را که انتخاب کرد، خریداری کند. سپس بر اساس اینکه چه نوع محصولی را انتخاب کرده است و بسته به  توان مالی که مشتری دارد میتوان محصول جانبی را به او پیشنهاد دهید..

اشتباهی که برخی از فروشندگان مرتکب می شوند این است که فروشنده از همان ابتدای ملاقات با مشتری و بر اساس ظاهر او توان مالیش را حدس زده و محصول جانبی مناسب با حدس خود را به او پیشنهاد می دهند که ممکن است در اغلب اوقات حدس آنها اشتباه از آب در آید. در صورتی که از نوع انتخاب محصول توسط مشتری، میتوان توان مالی وی را حدس زد.

 

نکته چهارم درباره بازاریابی پیش فروش: داشتن محصولات جانبی در فروشگاه: .

همیشه در نظر داشته باشید که بهتر است تمامی کالاهای جانبی محصولات  خود را در فروشگاهتان داشته باشید. به عنوان مثال اگر شما دارای یک فروشگاه دوربین عکاسی هستید ، زمانی که دوربینی  را که مشتری انتخاب کرده و قصد خرید آن را دارد، بسیار بعید است که مشتری شما به دنبال کیف دوربین،کاور ، شارژر ، حافظه جانبی ، محافظ و سایر محصولات جانبی برای دوربین خریداری شده،  نباشد. پس بهتر است که این کالاهای جانبی را در فروشگاهتان داشته باشید و آنها را به مشتری خود عرضه کنید.

 

نکته چهارم درباره بازاریابی پیش فروش: پیشنهاد دادن محصولات جانبی توسط خودتان: .

 زمانی که مشتریان محصول اصلی را انتخاب می کند معمولا کمتر پیش می آید که از قبل بدانند چه نوع محصولات جانبی دیگری نیاز دارند. بنابراین بهتر است خودتان پس از انتخاب کالای اصلی توسط مشتری ، پیش قدم شوید و محصولات جانبی را به او پیشنهاد بدهید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *