افزایش رضایتمندی مشتریان

 

اندازه گيري رضايت مشتريان يكي از فعاليت هاي بسيار مهم براي هر سازمان است. سازماني كه بتواند رضايت مشتريان خودش را اندازه گيري نمايد، در حقيقت مانند اين است كه علائم حياتي خودش را دائماً تحت کنترل دارد و مي تواند آنها را كنترل كند و با توجه به آنها سازمان خودش را ادامه دهد.

اثرات رضايت مشتري چیست؟
رضايت مشتري از سه طريق به افزايش درآمد و سود منجر مي شود که عبارت اند از :
تكرار خريد، خريد كالاي جديد و خريد كالا توسط مشتريان جديدي كه توسط مشتريان راضي به كالا تمايل پيدا كرده اند.
امروزه در كشورهاي صنعتي برنامه هاي ارتباط با مشتريان در راس برنامه هاي بازاريابي عرضه كنندگان قرار گرفته است. امروزه ديگر هيچ توليدكننده و عرضه كننده اي به فروش يكبار به مشتري نمي انديشد.
نكته مهم قضیه این است كه در صورت نارضايتي مشتري، تمامي مكانيسم ها در جهت عكس عمل كرده و درآمد و سود عرضه كننده را به شدت كاهش مي دهد. بررسيها نشان مي دهد كه مشتريان ناراضي در انتقال احساس خود به ديگران ، بسیارفعال تر و موفق تر عمل مي كنند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *