اهمیت برندنیگ و تدوین استراتژی های بازاریابی بر اساس وفادار سازی مشتریان به برند

اهمیت برندنیگ و تدوین استراتژی های بازاریابی بر اساس وفادار سازی مشتریان به برند

از دیدگاه مشاوره بازاریابی  و برندینگ در بازاریابی ، مبتنی بر به وجود آوردن وفاداری مشتریان به برند، شرکتها به این نتیجه رسیده اند که فقط و فقط آنچه که باعث جلوگیری از زوال و توانایی یک برند در طول زمان می گردد، وفادارای مشتری به آن برند می باشد. چرا که علاوه بر خرید دائمی، از آن برند نیز در برابر شایعات و.. دفاع و حتی باعث تبلیغ دهان به دهان نیز می گردد.

از این سو، شرکتها و برندها ، مسیر مشخصی  را در جهت اهمیت برندینگ دنبال می کنند و به جای در نظر گرفتن اهداف شخصی همچون بالا بردن میزان فروش و تمرکز بر روی فروش بیشتر به هر نحوی ،سعی می کنند بیشتر از همیشه به شیوه برند شدن خود از راه ارتباط خود با مشتریان بپردازند و بودن خود در بازار را بیمه کند. همیشه قدرت یک برند بر اساس تعداد مشتریان وفادار آن برند، سنجیده می شود . اولین مرحله برندینگ که مدیران بازاریابی و برندیگ انجام میدهند دادن حس تعلق به مشتریان است. برای همین مشتریان برای بدست آوردن سری جدید اپل در دنیا صف می کشند. چرا که مشتریان با برند مورد نظر احساس تعلق می کنند آن را بخشی از وجود و زندگی خود می دانند و به همین دلیل نسبت به آن وفادار اند. و تحت هر شرایطی باز هم برند مورد نظر خود را بر سایر برندها و محصولات ترجیح می دهند. زمانی که، شرکت یا برندی بخواهد وفادار سازی برند خود را ایجاد کند، باید از بهبود روابط ، توجه به نیازهای مشتریان ، خواسته ها ، تمایلات و سلایق مشتریانش شروع کند . یعنی زمانی که مشتری از آن محصول یا خدمات بهره برد، حس خوبی به وی دست بدهد مانند آیفون اپل که حس به روز بودن را به مشتری می دهد. محصولات چرم بیژن که برای مشتریان حس لاکچری بودن را به ارمغان می آورد و شرکت خدماتی مانند گوگل که حس راحتی را برای کسانی که از این سایت خدمات می گیرند ، در نظر می گیرد. مرحله بعد ایجاد رابطه بسیار خوب بین برندها و مشتریان وفادار. مانند دسته چک مهان بانک ملت که از روکش طلا ساخته شده و اختصاص به مشتریان وفادار دارد و از طرف بانک به آنها هدیه داده شده اس. به وجود آوردن  این عوامل است که شما به مشتریان نشان می دهد که شرکت شما نیازهای آنها را بر اهداف شرکت خود ( صرفا فروش و کسب سود)، ارجحیت می دهید و احساس تعلق را برای آنها به وجود آورد.

آنچه که تحقیقات بازار نشان می دهد ، مشتریان به راحتی متوجه نیت شرکتها می شوند و می فهمند که کدام شرکت مشتری مدار است و کدام شرکت صرفا به فکر جیب خود.  و اگر درک کنند که اولویت استراتژی هاش شرکت شما توجه به نیازها و خواسته ها و سلایق آنها است ، قطعاً میزان وفاداری آنها افزایش پیدا خواهد کرد، از شما تعریف و موجب تبلیغ و درنتیجه افزایش مشتریان برای شما می گردند. بنابراین ، احساس تعلق و وفاداری مشتریان یکی از قدرتمندترین ابزار های اهمیت برندنگ و استراتژی های بازاریابی است که می تواند در اختیار شما قرار گیرد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *