اهمیت برندینگ و قدر دانی و سپاسگذاری از مشتری

اهمیت برندینگ و قدر دانی و سپاسگذاری از مشتری

از نکات مهم در جهت  برقراری رابطه ای بلند مدت  میان مدیران کسب و کار با کارکنان و مشتریان ، قدردانی و سپاسگزاری مدیران از آنها در زمانی که به نفع کسب و کار قدم مثبت بر میدارند، است. برای یک قدردانی خوب و متناسب باید به نکاتی توجه داشته باشید تا بتوانید رابطه مثبت و مورد نظر خود را برقرار کنید از جمله این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۲_  به وجد آوردن مشتری:

طوری برنامه ریزی کنید تا بتوانید با یک ایده خلاق، در زمان ابراز سپاسگزاری و قدردانی از مشتریان خود ،باعث به وجد آوردن آنها بشوید. زیرا سپاسگذاری ساده را همه انجام می دهند و در ذهن مشتری این کار جزو وظایف صاحب کسب و کار است ولی سپاسگذاری از مشتری ، به نحوی که وی انتظار آن را نداشته باشد به شدت باعث وفاداری مشتری به برند را در پی دارد و همین کار ساده باعث برند شدن و ایجاد خرید دائمی از محصول شما می گردد. به عنوان مثال : هواپیمایی WEST airline Canada در کانادا یک ایرلاین بسیار کوچکی بود در میان ایرلاین های بزرگ این کشور که یک خط هوایی بین ایالات متحده و کانادا را برقرار کرده بود . زمانی که مسافرین در آمریکا در شب کریسمس ، مشغول سوار برهواپیما بودند که به کانادا برگردند کارکنان این خط هوایی از مردم می پرسیدند که دوست دارند چه چیزی کسی به آنها هدیه بدهد و هر کس چیزی آرزو میکرد . وقتی به تورنتو برگشتند متوجه شدند که این هدایا را خط هوایی  WEST airline  تهیه کرده و به آنها هدیه داد. همین کار ساده ولی خلاقانه باعث شد که ظرف کمتر از سه ماه ظرفیت این ایرلاین به دوبرابر افزایش پیدا کند و این خط هوایی به یک خط هوایی برند در کانادا تبدیل شود.

 

۲- ایجاد یک پیام واقعی نه ساختگی:

امروزه مشتریان بسیار باهوش شده اند و همین هوش زیاد مشتری میتواند یک کسب و کار را برند کند و یا از بازار حذف کند. ایجاد یک پیام صرفا ساختگی و از سر رفع تکلیف، به مشتری فقط و فقط باعث تسریع در اخراج از بازار میگردد. مانند دو خودرو ساز معروف که فقط در ظاهر همراه با مشتری هستند و همیشه شعار می دهند و همین کار ساده باعث شد که در ذهن مردم برند منفی  خود را شکل دهند.

۳-صرفا تشکرکنید نه تبلیغ:

 پیامی که به عنوان “ متن تقدیر” برای مشتریان خود می فرستید، بسیار دقت کنید که فقط تبریک و تشکر باشد و حس خوبی را به مشتری القا کند . دقت کنید که در کنار پیام تشکری که برای آنها می فرستید از هیچ پیام دیگری که مبنی بر تبلیغ کردن یا مفهومی به جز قدردانی و سپاسگزاری داشته باشد استفاده نکنید. رعایت کردن این موارد به مشتریان شما این مفهوم را القا می کند که وجود مشتری نسبت به فروش در اولویت قرار دارد و همین امر باعث ایجاد اعتماد و در نهایت تبدیل به برند می گردد .

۴- دادن پاداش به کسی که پیشنهاد سازنده ای می دهد.

زمانی که مشتری به شما  یک پیشنهاد چشمگیر داد و یا انتقاد بسیار به جا و سازنده ای می کند که بسیار می تواند برای برند شما مفید به فایده باشد، به اندازه کمکی که به شما کرده است به او پاداش بدهید و این حس را به وی انتقال دهید که ایده شما خیلی خیلی به رشد کسب و کار ما کمک شایانی کرده . مطمئن باشید مشتری رشد شرکت شما را از آن خود می داند و به همین دلیل برای برند شما اهمیت بیشتری قائل می گردد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *