تاکتیک های افزایش ارزش روانی بر افزایش اهمیت برند و برندینگ

استراتژی های افزایش ارزش روانی بر افزایش اهمیت برند و برندینگ

آرزوی تمام  تولیدکنندگان محصول و ارائه دهنده های خدمات این است که بتوانند به کمک استراتژی های موثر بازاریابی، مشتریان بالقوه را به بالفعل و در نهایت به مشتریان وفادار، تبدیل کنند

وفاداری به برند ، اشاره به همان ایجاد ارزش عاطفی و روانی برای برندها و محصولات ، در ذهن مشتری دارد. زمانی که محصول یا برندی در بازار شناخته شده نیست و افراد با چگونگی و میزان کیفیت آن آشنایی ندارند و نمی دانند که شرکت عرضه کننده این محصول تا چه حد نسبت به مشتریان خود تعهد دارد ، مرحله نخست  توسط تبلیغات و پروموشن های موثر است که باعث می شود مشتریان در باره برند شما فکر بکنند. بنابراین ، اولین گام در مسیر ایجاد ارزش روانی و توسعه برند، توسط تبلیغات، صورت می گیرد.به همین دلیل است که تبلیغات در کسب و کارها،جایگاه مهم و قابل توجهی دارد. برای اینکه بتوانیم محبوبیت برند خود را به نحو احسنت توسط پروموشن های جذاب به کار بگیریم، باید طوری برنامه ریزی کرده باشیم که پروموشن ها باعث ایجاد رغبت و تمایل خرید بین مشتریان بالقوه شود.

استراتژی های افزایش  رغبت و تمایل در مشتریان به عنوان اهداف بازاریابی:

زمانی که بخواهیم در نظر مشتریان بالقوه ،حداکثر بازدهی و افزایش رغبت در جهت ارتباط و خرید محصولات مورد نظر خود را ایجاد کنیم ، لازم است در متن آگهی تبلیغاتی از پیامهایی استفاده کنیم که این پیام ها بتواند مشتریان را تحریک برای استفاده کند شما بارها اتفاق افتاده باشد بهتر توضیح داد.

عنوان مثال ، فرض کنید شما سالهاست از شامپوی شرکت یا برند ویژه ای استفاده می کنید. به دلیل کیفیت مطلوب محصول ، کاملاً نسبت به خرید آن وفادار شده اید. در این شرایط ، حتی اگر شما چند باری هم تصمیم گرفته باشید که از برندهای دیگر به دلیل ایجاد تنوع یا حس کنجکاوی استفاده کنید ولی هنوز هم تردید نسبت به اینکه ممکن است از مزایای برند فعلی که استفاده می کنید،  محروم شوید شما را به ادامه خرید و وفاداری نسبت به برند اولی وا می دارد. ممکن است شما به یکباره با تبلیغی مواجه شوید که در آن شامپویی را تبلیغ می کنند که علاوه بر قدرت تمیز کنندگی و تقویت کنندگی موها ، موجب رشد مجدد موهای از دست رفته شما نیز می شود.

همین دلیل بار عاطفی ، رغبت و کنجکاوی که در شما به وجود آمده است، احتمال خرید شما از این برند جدید را بالا می برد. این یک مثال از تبلیغاتی و بازاریابی بود که اهمیت قدرت ایجاد رغبت و بالا بردن ارزش روانی توسط تبلیغات را به کمک آن مشاور فروش نشان می دهد. البته باید در نظر داشته باشید که، هیچ وقت از پیامهای غیر واقعی و اطلاعات نادرست استفاده نکنید ولی می توانید متن پیامهای خود را به نحوی طراحی کنید که در متن تبلیغاتی آن علاوه بر اینکه به ویژگیهای محصولات یا برند خود اشاره می کنید،  بتوانید حس کنجکاوی و رغبت را نیز در مخاطبان ایجاد کنید و از این طریق به هدف خود از تبلیغات که بالا بردن رغبت و ارزش روانی محصولتان است برسید. عوامل متعدد دیگری نیز وجود دارند که به بالا بردن ارزش روانی برند منجر می شوند ولی در اینجا تنها به عامل تبلیغات و نقش آن پرداخته شد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *