راهکارهای افزایش فروش در دوره رکود اقتصاد ایران چیست؟

 

به دلیل کاهش نفت از ابتدای دهه ۹۰ شمسی، درآمدهای دولت کاهش چشمگیری پیدا کرد و در نتیجه پول کمتری به اقتصاد ایران تزریق شد.

 

به تبع آن، تقاضا نسبت به عرضه کالا کاهش یافت. در سال ۱۳۹۶ به طور متوسط عرضه کالا و خدمات ۷ برابر بیشتر از تقاضا بود و همین امر باعث به وجود آمدن بازار رقابتی گردید. یعنی خریدار باید از بین هفت فروشگاه (عرضه کننده کالا) یکی را برای خرید کالای مورد نیاز خود انتخاب کند و شش فروشگاه دیگرقادر به فروش نبودند چرا که چیزی برای جلب توجه مشتری نداشتند.

 

یکی از مهمترین راهکارها در دوران رکود، برند شدن جهت ایجاد فروش مستمر می باشد. استراتژی های برندینگ باعث ایجاد احساس خوب ، رابطه خوب و ایجاد وفاداری مشتریان  با فروشنده می گردد و افزایش خرید مشتری را در پی دارد.

 

اگر بیشتر مشتریان شما را مشتریان ثابت تشکیل داده -اند و مشتریان جدید کمتری دارید، شما در زمینه برندینگ اقدام خاصی صورت نداده اید و در مسابقه رقابت پذیری در بازار، حرفی برای گفتن نخواهید داشت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *