پرسش و پاسخ برندینگ

سلام ، من حمزه حسینی هستم مشاور برندینگ مواد غذایی ، این قسمت از سایتم را به پاسخ گویی به سوالات شما عزیزان اختصاص داده ام . مدت زمان پاسخ گویی ۲ الی ۲۴ ساعت است . شعار ما را فراموش نکنید کافیه اراده کنید . سوال برندینگ را با متخصص برندینگ ایران مطرح کنید .

مشتری از چه فروشنده ای خرید می کند؟

اکثر مدیران بر این باورند باید تجربه خوبی را در برابر مشتری قرار بدهند تا دوباره به بازگشت فکر کند.آنها زمانی موفق به بازگشت مشتری می شوند که تمام این تجربیات را در قالب یک واژه گنجانده و روی آن مانور بدهند. نکته کلیدی این است که هدف بازاریابی در گذشته که رقابت خیلی کم بود، این بود که برند را با تبلیغات مطرح کننند، مانند پفک نمکی مینو، لبنیات پگاه، نوشابه زم زم و…
ولی اکنون که رقابت بسیار شدید است چه؟
 اکنون مشتری از عرضه کننده ای خرید می کند که در یک جایگاه پیشرو باشد.
به طور مثال:آب میوه توچال جایگاه آب میوه های طبیعی را در ذهن مشتریان تهرانی دارد. از زمانی که این برند پیشرو آب میوه طبیعی در تهران شد، مشتریان بر این باورند که بهترین محصول است. این موضوع الزاما درست نیست اما، به دلیل وجود اثر هاله ای نگاه مشتری این است .

مشتری فکر می کند چون این برند پیشرو بازار است پس بهترین میوه ها، دستگاه ها و بهداشتی ترین بسته بندی، در تولید محصول نقش دارند.

چگونه مشتریان وفادار داشته باشیم؟

وفاداری وقتی اتفاق می‌افتد که مشتریان کاملاً احساس کنند، سازمان در مقایسه با رقبا، به بهترین نحو، نیازهایشان را پاسخ می‌دهد . به عنوان یک مصرف کننده، برنامه های وفاداری مشتری مانند کوپن های خرید ، کارت هدیه، هدایای تبلیغاتی، پیام های تخفیف و غیره به مدت طولانی بخشی از استراتژی حفظ مشتری برای سازمان های ماندگاربوده است. در حال حاضر، شرکت های تجاری کوچک محلی نیز به طور فزاینده اتخاذ برنامه های مشابه برای حفظ مشتریان خود در آینده و تبدیل مشتری خریدار به وفادار را برنامه ریزی نموده اند.
مشتریان رامی توان بر اساس نوع وفاداری، به چهار گروه تقسیم کرد:
بسیار وفادار: مصرف‌کنندگانی که در تمام اوقات یک محصول را می‌خرند.
وفادار نسبی و موقت: مصرف‌کنندگانی که به دو یا سه مارک، وفادار مانده و آنها را خریداری می‌کنند.
وفادار بی‌ثبات: مصرف‌کنندگانی که پس از چند بار خرید از یک مارک خاص، یک مارک دیگر را به صورت ممتد خرید می‌کنند.
بی‌وفا: مصرف‌کنندگانی که نسبت به یک مارک، وفاداری ندارند و خرید آنها تصادفی است.

کاربرد استراتژی در برندینگ چیست؟

استراتژی یک واژه نظامی است و در رابطه با دشمن بکار می رود. در هر جنگ ابتدا باید پیرامون میدان نبرد مطالعه کرد. میدان نبرد ، ذهن مشتریان، است و رقیبان دشمنان شما هستند! بنابرین بسیار مهم است که درک مناسبی از استراتژی داشته باشید تا استراتژی درست را برای موقعیت خود انتخاب کنید. و از مشکلات بزرگی اجتناب کنید که خیلی ها با آن برخورد می کنند و در رقابت نابود می شوند.اطلاعات بیشتراطلاعات بیشتر

مزایای طرح بازاریابی چیست؟

استفاده بهتر از منابع شرکت-شناخت فرصتهای بازاریابی – تقویت روحیه جمعی.
M-PLAN، زمان بندی فروش و فعالیت های ترویجی، سیاست قیمت گذاری و تلاش های مربوط به توزیع کالارا نشان می دهد.

مهندس فروش کیست؟چه وظایفی دارد؟

مهندس فروش با تجزیه و تحلیل روندهای فروش در گذشته (برای مثال هفته قبل ـ ماه قبل ـ فصل قبل ـ نیمسال گذشته و سال گذشته)، تجزیه و تحلیل عملیات رقبا و اقدامات ایشان، بررسی عملکرد و رفتار فروشندگان متناسب با فروشندگان مجرب و حرفه‌ای عصر رقابتی، و ارتباط مستمر با واحد تحقیقات بازاریابی برای مطلع شدن از ارزیابی رضایت از محصولات شرکت و عملکرد فروشندگان و سایر عوامل دست در کار و همچنین تماس با مشتریان و مشاهده رفتار ایشان در ارتباط با شرکت، به تجزیه و تحلیل روندهای فروش آینده شرکت بپردازد.