ماموریت

وفادار سازی مشتریان (LOYALTY)

 

وفادار مشتری،کلید موفقیت تجاری محسوب می‌شود. درک بازار با برنامه‌ریزی و اتخاذ استراتژی های مناسب جهت وفادار سازی مشتریان و افزایش نرخ وفاداری آنها، منافع‌ بلندمدت برای بنگاه‌های اقتصادی به وجود می‌آورد.
وفاداری به معنی ایجاد تعهد در مشتری، برای انجام معامله با سازمان خاص و خرید کالاها و خدمات به طور مکرر است به عبارت دیگر، وفاداری به یک تعهد قوی برای خرید مجدد یک کالا یا خدمت برتر، در آینده معنی می‌شود، به صورتی که همان کالا یا خدمت علیرغم تأثیرات و تلاش های بازاریابی بالقوه رقبا، خریداری گردد بدین ترتیب وفاداری وقتی اتفاق می‌افتد که مشتریان کاملاً احساس کنند، سازمان در مقایسه با رقبا، به بهترین نحو، نیازهایشان را پاسخ می‌دهد . به عنوان یک مصرف کننده، شما احتمالًا متعلق به حداقل یکی از برنامه های وفاداری مشتری تا کنون بوده اید. مانند کوپن های خرید ، کارت هدیه، هدایای تبلیغاتی، پیام های تخفیف و غیره. برنامه های وفاداری به مدت طولانی بخشی از استراتژی حفظ مشتری برای سازمان های ماندگاربوده است. در حال حاضر، شرکت های تجاری کوچک محلی نیز به طور فزاینده اتخاذ برنامه های مشابه برای حفظ مشتریان خود در آینده و تبدیل مشتری خریدار به وفادار را برنامه ریزی نموده اند.
مشتریان رامی توان بر اساس نوع وفاداری، به چهار گروه تقسیم کرد:

بسیار وفادار: مصرف‌کنندگانی که در تمام اوقات یک محصول را می‌خرند.
وفادار نسبی و موقت: مصرف‌کنندگانی که به دو یا سه مارک، وفادار مانده و آنها را خریداری می‌کنند.
وفادار بی‌ثبات: مصرف‌کنندگانی که پس از چند بار خرید از یک مارک خاص، یک مارک دیگر را به صورت ممتد خرید می‌کنند.
بی‌وفا: مصرف‌کنندگانی که نسبت به یک مارک، وفاداری ندارند و خرید آنها تصادفی است.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *