(MARKETING PLAN) تدوین برنامه بازاریابی

 

اصطلاح طرح بازاریابی ،برای تشریح روش‌های به کارگیری منابع بازاریابی برای رسیدن به اهداف بازاریابی، استفاده میشود. تقسیم بندی بازار، شناخت جایگاه بازار، پیش بینی اندازه بازار و برنامه‌ریزی سهم عملی بازار در این طرح بازاریابی جای می‌گیرند.
برای یک سازمان یا یک واحد کسب و کار ، برنامه بازاریابی ، به تغییر مفهوم یک محصول یا خدمت، شناخت بهتر نیازهای جامعه مشتریان هدف، دستیابی به انتظارات فروش شرکت، سهم بازار و … کمک می کند.
یک طرح بازاریابی میتواند به دقت عنوان کند که شرکت برای عرضه محصولات و پشتیبانی از محصولات گذشته خود، چه کارهایی انجام خواهد داد.این برنامه به نحوی تعیین کننده مسیر راه و جزئیات اجرایی یک شرکت را میتواند نشان بدهد.

• مزایای طرح بازاریابی:
طرح بازاریابی مزیتهای قابل توجهی برای سازمانها و شرکتها ایجاد خواهد نمود. برخی از این مزایا عبارتند از:
استفاده بهتر از منابع شرکت-شناخت فرصتهای بازاریابی – تقویت روحیه جمعی.
M-PLAN، زمان بندی فروش و فعالیت های ترویجی، سیاست قیمت گذاری و تلاش های مربوط به توزیع کالارا نشان می دهد.
• اهداف برنامه بازاریابی:
رسیدن به اهداف دقیق و شفاف همه اجزای یک طرح بازاریابی ، برای مثال:
محصولات ، قیمت، برنامه های بازاریابی ، نقاط توزیع، بسته بندی، فرایند فروش، چگونگی نفوذ به بازار، چگونگی وفادار سازی مشتریان و سنجش رضایتمندی آنان، برندینگ، ایجاد تمایز از رقبا، جایگاه سازی در جامعه هدف و…. ، از جمله اهداف برنامه بازاریابی است.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *