چگونه خود را از سایر رقبا نزد مشتریان، متمایز نشان دهیم؟

برندینگ چیست؟ و چگونه توسط آن از سایر رقبا متمایز شویم؟

برند عبارت است از: تجربه و احساس ته دل مشتری از محصول و خدماتی که استفاده کرده و یا  مصرف کنندگان با آن در ارتباط هستند، نام تجاری از طریق اسم، لوگو، شعار یا طراحی شرکتی که صاحب آن است، معرفی میگردد. برندسازی زمانی صورت می گیرد که این تجربه و تصویر به عنوان ویژگی بارز و متمایز از رقبا، به عنوان یکی از مراحل بازاریابی انجام میشود،  و در میان شرکت های متنوع و مختلفی که همین محصول و خدمت را ارائه می دهند، به واسطه ی محصولات و خدمات مشخصی، شاسایی و یا معرفی می شود..
یکی از فعالیت های حرفه ای که در برندسازی محسوب می شود، تبلیغات است.تبلیغات علاوه بر آنکه موجب شناسایی برند توسط مصرف کنندگان می شود، شهرت و استانداردهای خوبی برای برند، خلق می کند . هم از اهمیت بالایی ب..
واقعیت این است که برندینگ یکی از اجزای مهم هر کسب و کاری، به خصوص تازه کارها ، محسوب می شود. برندینگ چیست عموما چیزی است که سبب می شود کسب و کار شما نه تنها مشابه با سایر فعالان صنعت نباشد بلکه به کسب و کاری تبدیل شود که محصول و خدمات خود را به گونه ای منحصر به فرد و به یاد ماندنی به مخاطبان عرضه می کند.
برندسازی چیزی است که کمک می کند بتوانید در مقابل رقبایتان ایستادگی کنید و خود را از آنها متمایز کنید.

کارکرد برندینگ:.

برندسازی یعنی:

تمام فعالیت هایی که برای شکل دهی و ایجاد تصویری از شرکت تان در ذهن و دید مشتریان، انجام می دهید.
برندسازی کار پیچیده ای نیست، شما هم اکنون، با ساخت وب سایتی برای ارائه ی پیشنهادات و در معرض نمایش گذاشتن محصولات تان، طراحی تبلیغات و ترفیع محصولات و خدمات تان، انتخاب رنگ های مخصوصی که مرتبط با شرکت تان است، خلق و ایجاد لوگو، و برجسته کردن آن از طریق حساب هایی که در شبکه های اجتماعی دارید، در حال برندسازی برای شرکت خود هستید. به همین راحتی، شما از طریق برندینگ به تصورات و تصویری که مصرف کنندگان از برند شما دارند، شکل می دهید..
در واقع برندسازی به شما کمک می کند که تجربه ای مثبت را برای مصرف کنندگان تان خلق کنید تا آنها همیشه نام تجاری شما را به یاد داشته باشند. اما اگر به اصول برندسازی بی توجه باشید ممکن است ناخواسته منجر به ایجاد تجربه ای منفی و ناخوشایند شوید و مشتریان بالقوه خود را از دست بدهید ، یا حداقل نتوانید مشتریانی وفادار داشته باشید..
به همین دلیل امروزه روندهای جدید در برندسازی بسیار مورد توجه قرار گرفته است، امروزه شرکت ها به دنبال آن هستند که فرآیندهای برندینگ خود را به گونه ای طراحی کنند که خود را تقویت کنند.

هدف برندسازی آن است که به ساده ترین روش و خیلی راحت به مشتریان شما کمک کند تا متوجه شوند محصول و یا خدمات شما، چه ویژگی خاصی دارد وبرای شما  ایجاد جایگاه منحصر به فرد ایجاد شود.

برخی از کارهایی که باید برای برندینگ یا ایجاد جایگاه منحصر به فرد انجام دهید ، عبارت است از:

اتمسفر و محیط مغازه ی شما

چگونگی رفتار کارکنان شما با مشتریان

نوع لباس پوشیدن کارکنان تان

محصولاتی که عرضه می کنید

قیمتی که برای محصولات تان مشخص می کنید

بسته بندی محصولات

روابط عمومی

گفت و شنودهای اجتماعی

پست مستقیم

اسپانسرشیپ یا حامی مالی شدن

تبلیغات موثر

برداشتی که مشتریان از مجموع این فرآیندها دارند برند شما را شکل می دهد.

برندینگ و ساخت برند 

اگر کسب و کار شما تا به امروز برند سازگاری ندارد، یا آنچه برندتان بر آن استوار است را نمی پسندید، زمان آن رسیده که برندسازی مجدد داشته باشید. با سوالات زیر پیش بروید تا بیشتر با دیدگاه مشتریان تان آشنا شوید، به این صورت قادر خواهید بود فرآیند برندینگ کسب و کارتان را با موفقیت دنبال کنید.

تعیین کنید مشتریان چه چیز کسب و کار شما را بیشتر دوست دارند. نقاط قوت شما در چیست؟ و چه چیزی برند شما را برجسته می کند؟

پیام برندی خلق کنید که حاوی اهدافی که برای مصرف کنندگان دارید، باشد ( یعنی چیزی که در آن بهترین هستید ). پیام برند عموما بر اساس تعهدات برند شکل می گیرد، شما به مشتریان تان چه تعهدی داده اید؟ و آیا تعهدات خود را محقق ساخته اید؟

اطمینان حاصل کنید که المان های بصری تان با پیام برند هم خوانی داشته باشد. اگر نوید نوآوری را به مشتریان تان داده اید اصلا خوب نیست که از عکس های خاکستری و خسته کننده استفاده کنید.

برای نحوه ی لباس پوشیدن و رفتار کارکنان تان استانداردی را تعریف کنید که از تعهد برندتان حمایت کند. و مطمئن شوید که آنها فهمیده اند برندتان چیست و از چه چیزی پشتیبانی می کند.

جلوه های بصری خود را در تمام ابزاری که به کار می گیرید، از تبلیغات گرفته تا پاکت خرید، مورد استفاده قرار دهید.

برندسازی صرفا از این لحاظ پیچیده است که شکست و موفقیت آن توسط واکنش مشتریان، نسبت به فعالیت های بازاریابی و برندینگ شما، سنجیده می شود.
در کلام آخر برندسازی منجر به ایجاد دارایی شرکت و کسب و کار شما می شود، که این دارایی شهرت برند شما را می سازد. اگر نام تجاری شما مشهور نیست یا شهرت کمی دارد برندینگ و فرآیندهای آن به شما کمک می کند تا برند خود را به مخاطبان تان بشناسانید. برندسازی می تواند برای محصولات و خدمات شما تمایز ایجاد کند، و کسب و کار را تشویق به حفظ این تمایز کرده و از این طریق محصولات و خدمات بهتری را به بازار عرضه کند.
پس تا دیر نشده فرآیند برندینگ خود را آغاز کنید.

 

تماس با حمزه حسینی تودشکی

 همراه :  09124109195      پست الکترونیک :