در دوران رکود بازار از چه استراتژی برای افزایش فروش بهره ببریم؟

در دوران رکود بازار از چه استراتژی برای افزایش فروش بهره ببریم؟

در دوران رکود بازار از چه استراتژی برای افزایش فروش بهره ببریم؟

زمانی که رشد بازار به شدت کند می شوند و سود ناشی از  فروش کم و خریدارانی که به قصد تعویض محصول خرید می کنند نسبت به خریدارانی که برای اولین بار به شما مراجعه می کنند، بیشتر است، در این صورت هدف شما صاحبان کسب و کار باید بر روی حفظ مشتریان فعلی خود باشد تا سهم بازار خود را از دست ندهید.

بنابراین در دوران رکود، موفقیت مالی شما صاحبان کسب و کار، ارتباط بسیار نزدیکی با کم کردن هزینه ها و تولید محصولی با کیفیت از نظر مشتریان ( کیفیت ادراکی)، دارد.

افزایش حجم فروش از چند  راه امکان پذیر است که مهمترین آنها عبارتند از:

  • ترویج کاربردهای جدید برای محصول قدیمی:

با استفاده از  کیفیت و طراحی مناسب ، پیش بینی آینده بازار، پروموشن ،برندینگ و بسته بندی می توان فروش را افزایش داد.مانند تغییر در بسته بندی دستمال کاغذی از جعبه ای به جیبی ،به صورت دستمال کاغذی همراه،  فروش رفت.

  • ترغیب مشتریان به خرید و استفاده بیشتر از محصول:

این کار با وفادار سازی مشتریان به وجود می آید .درواقع وفادار سازی مشتریان بیمه یک کسب و کار در دوران رکود است. وفادار سازی با سنجش رضایت مشتری به طور دائم شروع می شود و بعد با اقدامات بعدی مانند ایجاد باشگاه مشتریان و یا ارائه خدمات فراتر از انتظار برای مشتری، ادامه پیدا می کند.

تماس با حمزه حسینی تودشکی

 همراه :  09124109195      پست الکترونیک :