چگونه می توان کالایی ایرانی تولید کرد که خریدار از آن حمایت کند؟

 

چگونه می توان کالایی ایرانی تولید کرد که خریدار از آن حمایت کند؟

معمولا تولید کنندگان در دنیا،  محصولات تولیدی خود را یا در بازار داخلی عرضه می کنند  یا به بازار جهانی.  تولید کننده جهت افزایش فروش و ایجاد سهم بازار بیشتر، محصولات  خود را  یا با کمک  فن آوری روز دنیا تولید می کنند ( به جهت هزینه های بسیار ناچیز در تولید) یا با کمک دانش بازاریابی و برندینگ که در بازار هدف از شهرت مناسبی برخوردارشوند و یا با ایجاد مزیت رقابتی که سایر رقبای صنعت از آن بی بهره اند، توانسته اند بازار هدف خود را به راحتی تسخیر کنند.

 

بسیاری از تولید کنندگان در ایران هیچ کدام از شرایط فوق را نداشته و عدم آشنایی با این شرایط سبب رکود در بازار شده،زیرا محصولات وارداتی از کشورهای مختلف به ویژه کشورهای شرق آسیا حداقل یکی از شرایط فوق را داشته و به راحتی جایگزین محصولات تولیدی در ایران شده اند.

 

از طرفی با قوانین سختگیرانه گمرک توسط دولت و سایرین ، فقط و فقط شاهد افزایش کالاهای قاچاق در بازار هستیم که به راحتی از مبادی رسمی و غیر رسمی وارد کشور می شوند. بسیاری از کشورها برای حل این موضوع تعرفه های گمرکی خود را به شدت کاهش داده اند( حداکثر 10%) تا  برای قاچاقچیان کالا به صرفه نباشد که  کالا قاچاق کنند واز طرف دیگر روی مزیتهای کشور خود جهت صادرات تمرکز کرده اند و از آن بهره می برند.

 

نتیجه: اگر تولید کنندگان ایرانی به سمت خلق مزیتهای رقابتی و داشتن استراتژیهای بازاریابی و خلق برندینگ به منظور داشتن ارزش افزوده از نظر خریداران نروند، شعار سال 97 صرفا و صرفا یک شعار باقی خواهد ماند.

 

تماس با حمزه حسینی تودشکی

 همراه :  09124109195      پست الکترونیک :