چرا امروزه صاحبان کسب و کار بیش ازهر چیز به دانش بازاریابی دارند؟

چرا امروزه صاحبان کسب و کار بیش ازهر چیز به دانش بازاریابی دارند؟

سرعت رشد جمعیت در ایران کند شده و بیشتر بازار محصولات تولیدی و یا وارداتی به مرحله بلوغ رسیده اند و این امر باعث افزایش شدید رقابت در بازار شده است. تا پایان سال 1396 نسبت عرضه به تقاضا هفت به یک بوده است یعنی هفت فروشنده در قبال یک خریدار. این امر به دلیل رکود حاضر در بازار و همچنین عدم رشد شرکت ها به وجود آمده است.

 

عامل دوم تغییر عوامل اجتماعی و اقتصادی مانند افزایش درآمدهای خالص ، افزایش سطح تحصیلات و آگاهی بیش تر مردم به کمک فضای مجازی و دسترسی به تولید کننده بجای واسطه، مشتریان شما را با نیازها، سلایق و سبک های زندگی متنوع تر و پیچیده تری نسبت به قبل، روبرو کرده است.

 

عامل سوم به وجود آمدن بازارهای کاملا تخصصی و افزایش اهمیت آن در بازار بالقوه.به طور مثال بازار خمیر دندان در گذشته نه چندان دور به صورت کلی بود ولی اکنون برای هر طیف از بازار هدف، از جنسیت گرفته تا نوع دندان ها، شرکتهای تولیدی آرایشی و بهداشتی خمیر دندان تولید می کنند مانند خمیر دندان مخصوص کودکان، دندان های حساس، یا مخصوص افرادی که سیگار می کشند.

 

با کمک دانش بازاریابی می توان فرصتهایی را برای توسعه محصول جدید شناسایی کرد علاوه برآن دسترسی به مشتریان بالقوه راحت تر و فرایند استفاده از استراتژی های بازاریابی را موفق ترمی کند.

 

تماس با حمزه حسینی تودشکی

 همراه :  09124109195      پست الکترونیک :