چگونه در رکود بازار از استراتژی مزیت قیمتی فروش خود را بیشتر کنیم؟

چگونه در رکود بازار از استراتژی مزیت قیمتی فروش خود را بیشتر کنیم؟

در شرایط رکود بازار و کاهش قدرت خرید مردم و واردات بی رویه به ویژه از شرق آسیا، برای تولید کنندگان، یکی از اصلی ترین استراتژی های بازاریابی، رساندن بهای تمام شده محصول در سطح بهای تمام شده رقبا می باشد.

برای دست یافتن به این استراتژی، روشهای مختلفی وجود دارد که مهمترین آن عبارتند از:

برون سپاری جهت تولید، یعنی اجاره خط تولید یا سفارش تولید محصول توسط رقبا جهت کاهش هزینه های تولید.

 

در صورت عدم توافق با رقبا جهت برون سپاری، شما می توانید از طریق افزایش کیفیت محصول، از نحوه طراحی محصول گرفته تا نحوه بسته بندی و تحویل آن به مشتری، افزایش قیمت را توجیح کنید.

 

تغییر سیاست کسب سود از سیستم فروش کم  و سود زیاد به فروش زیاد و سود کم. مانند بهره برداری کشور ترکیه از این استراتژی برای جذب توریست که تمامی امکانات رفاهی را با هزینه ناچیز به گردشگران ارائه می دهد و با ارائه مزیت قیمتی ایده آل باعث حذف رقبا و توسعه بازار گردشگری خود شده است.

تماس با حمزه حسینی تودشکی

 همراه :  09124109195      پست الکترونیک :