چگونه با ترسیم ماموریت برند خود کسب و کار خود را توسعه دهیم؟

چگونه با ترسیم ماموریت  برند خود کسب و کار خود را توسعه دهیم؟

قدم نخست برای برند شدن، تعیین ماموریت برند  برای تشکیل کسب و کار است . ماموریت برند از سه قسمت اصلی تشکیل شده است که عبارتند از:

الف: مشتری برند  ب: نیاز مشتری ج: روش اجرا و نوع فرآیند

الف: مشتری برند کیست؟ مشتری برند شامل فرد( مرد، زن ، خردسال و بزرگسال)

خانواده مشتری، سازمان هایی که از ما خرید می کنند، تیم فروش و تاثیرگذاران را شامل می باشد.باید برای هر کدام از آنها رابطه شخصی تعریف کنیم.به عنوان مثال شرکت بوئینگ برای کسانی که سوار هواپیما می شوند، چه فرد و چه سازمان و چه خلبان، چگونگی ارتباط با آنها را مشخص کرده و نحوه ایجاد رابطه شخصی را به پرسنل خود نیز آموزش می دهد.مثلا به کودکان در زمان پرواز، اسباب بازی مورد علاقه کودک را  می دهند که منجر به کسب تجربه خوب برای کودک با هواپیمای بوئینگ می گردد و به آن وفادار می شود.

 

 

ب: چه نیازی از مشتری را برطرف کنیم؟

محصول یا خدمت عرضه شده به مشتری دارای سه نوع کیفیت عملکردی، تطبیقی و ادراکی است که در پستهای گذشته مفصل به آن پرداخته شد.مهمترین کیفیت از نظر مشتری کیفیت ادراکی است. نیاز مشتری و کیفیت ادراکی توسط تحقیقات بازار بدست می آید .به عنوان مثال بسته بندی با رنگ نقره ای برای مردم ایران، حداکثر اعتماد به محصول را بدست می آورد.

 

ج:با چه روش، فرآیند و تکنولوژی:

نکته مهم این است که در لحظه تولد برند با روش یا فرآیندی متفاوت از رقبا،محصول یا خدمت را به بازار عرضه کنیم. به عنوان مثال در یکی از فروشگاههای تهران، سوسیس و کالباس در حضور مشتری تولید می شود که این امر منجر به برند شدن آن فروشگاه و کسب اعتماد مشتری به آن فروشگاه و خرید دائم از آن شد.این درحالی است که رویکرد مردم ایران نسبت به استفاده از سوسیس و کالباس منفی است. هرچقدر روش و فرآیند خلاقانه تر باشد، برندینگ ما قوی تر است.

تماس با حمزه حسینی تودشکی

 همراه :  09124109195      پست الکترونیک :