استراتژی بازاریابی صاحبان کسب و کار در مقابل نوسانات ارزی چیست؟

بنام خدا

صاحبان و مدیران کسب و کار بخوانند:

با توجه به عدم مدیریت در اقتصاد ایران در سال 97، به نظر می رسد حداقل با توجه به شرایط، اتفاقات زیر رقم بخورد.

الف: اقتصاد ایران نشان داده که بازار، کشش دلار بیش از 6 هزار تومان را ندارد و افزایش دلار بیش از این مقدار که به خاطر سفته بازی صورت گرفته، موجب کاهش قدرت خریدار و رکود عمیق تر بازار می شود. با توجه به این شرایط، دلار دارای نوسان می گردد یعنی پس از مدتی سقوط قیمت و سپس افزایش قیمت را به همراه دارد.

ب: استراتژی نخست صاحبان کسب و کار به ویژه کسانی که سرمایه آنها منشا ارزی دارد، دقت نظر در انتخاب زمان خرید مواد اولیه یا کالاهای وارداتی است چرا که نوسان ارزی، باعث از بین رفتن ثروت آنها می گردد. یعنی مواد اولیه را در زمانی که ارز قیمت بالایی دارد ،خریداری می کنند و آن را تبدیل به کالا تبدیل می کنند ( یا واردات انجام می دهند)، سپس در زمانی که ارز سقوط قیمت دارد آن را به بازار عرضه می کنند که بخاطر مشکلات مالی، حتی با ضرر هم راضی به فروش کالای خود هستند.

ج: استراتژی دوم صاحبان کسب کار، ایجاد تمایز نسبت به رقبا می باشد. چرا که کاهش قدرت خرید مردم منجر به افزایش عرضه نسبت به تقاضا می شود و این به معنی رقابت بسیار تنگاتنگ بین صاحبان کسب و کاراست که معمولا کاهش سود و کم کردن از کیفیت واقعی کالا را در دستور کار خود قرار می دهند که هر دو به ورشکستگی منجر می شود.تنها کسانی این دوره از رکود را با حداقل مشکلات، پشت سر می گذارند که ایجاد تمایز کرده باشند. ایجاد تمایز به معنای برند شدن می باشد.برندینگ یعنی مزیت رقابتی و دارا بودن برتری نسبت به رقبا به شرطی که این برتری برای مصرف کننده ارزشمند باشد.

تماس با حمزه حسینی تودشکی

 همراه :  09124109195      پست الکترونیک :