چگونه می توان در رکود اقتصادی، مشتری را راضی به خرید محصول یا خدمات، با سود بیشتر کنیم؟ (قسمت نخست)

 

 

 

 

 

چگونه می توان در رکود اقتصادی، مشتری را راضی به خرید محصول یا خدمات، با سود بیشتر کنیم؟ (قسمت نخست)  

قریب به اتفاق صاحبان کسب و کار، با توجه به دوران رکود و کاهش قدرت خرید، محصولات خود را با حداقل سود و گاهی بدون سود به بازار عرضه می کنند. در وهله اول، این استراتژی، توسعه بازار را به همراه دارد و باعث رضایتمندی مشتری می گردد ولی با توجه به افزایش هزینه تولید کننده ها و کاهش سود، این روش منجر به ورشکستگی صاحب کسب و کار می گردد.

صاحبان کسب وکار موفق در دوران رکود کسانی هستند که از استراتژی بازاریابی لوکس استفاده می کنند ومحصول و خدمات خود را به مشتریان پولدار عرضه می کنند.

 

استراتژی های افزایش مدیریت کیفیت از دیدگاه مشتری:

لوکس بودن به معنای باکیفیت تر بودن نسبت به محصولات رقبا نیست بلکه باید دید کیفیت برتر از دید مشتری چیست سپس آن را به مشتری عرضه کرد.

برای انجام این در زمان تحقیقات بازار از مشتری خود سوال کنید که هنگام خرید محصول یا خدمات به چه نکاتی دقت می کنید

سپس آنها را به سه گروه خیلی مهم ، مهم و خنثی یا بی تفاوت دسته بندی کنید و اقدامات زیر را انجام بدهید.

1- عوامل خیلی مهم: باید برنامه ریزی کرد که این عوامل را نسبت به رقبا به میزان قابل ملاحظه ای ، افزایش یابد . مثل شرکت ولو که ابتدا روی ایمنی خوروهای خود تمرکز داشت و بعد از تحقیقات بازار که مشتریان ایمنی را نکته بسیار مهمی برشمردند، این شرکت تمرکز خود را روی تکنولوژی های جدید برای جلوگیری از تصادف، گذاشت.

2-نسبت به عوامل مهم باید دو اقدام مهم کرد :

الف: حفظ کیفیت عامل مهم در حد قابل قبول. مثال: حفظ دوربین 12 مگاپیکسل گوشی های اپل

ب: افزودن ویژگی های جدید به عوامل مهم.مثال : افزودن تگ جغرافیایی به عکس ، ساختن انیمیشن و...  گوشی اپل

 

3_ عوامل خنثی یا بی تفاوت اقدامات زیر صورت می گیرد

الف: کاهش تدیجی سطح کیفیت عامل در طول زمان

ب : حذف عامل از محصول . مثل حذف عامل رادیو از روی بسیاری از گوشی های تلفن همراه.

در مقاله بعدی در مورد انواع تاکتیکهای استراتژی بازاریابی لوکس با شما همراه هستیم.

 

 

 

 

 

تماس با حمزه حسینی تودشکی

 همراه :  09124109195      پست الکترونیک :