افزایش قیمت

استراتژی یک فعال اقتصادی در اوضاع نابسامان ارزی ایران چیست؟

استراتژی  یک فعال اقتصادی در اوضاع نابسامان ارزی در ایران چیست؟

عمده دلیل افزایش قیمت دلار ناشی از تورمی است که بر اساس افزایش نرخ سود سپرده، چاپ پول و دستگاه های کارت خوان ( همان حکم چاپ پول را دارد)، حاصل شده است.افزایش تورمی که توسط سیاست های غلط بانکی لحاظ شده منجر به ایجاد تورم نقطه به نقطه ده ساله از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۶ شده که این اختلاف با افزایش ارز پر می شود.

افزایش قیمت  و رسیدن آن به مرز ۱۵۰۰۰ تومان، منجر به گذشتن از آستانه قدرت خرید مردم  ایران شد و قدرت خرید به ۱۰% سال ۱۳۹۶ رسید.

این در حالی است که بازار ایران کشش افزایش ارز بیش از حد را ندارد و این امر به یقین  باعث کاهش شدید خرید از سوی خریدار و به طبع آن کاهش شدید فروش و ورشکستگی بنگاه های اقتصادی  تولید کننده، وارد کننده و صادر کننده ( درآمد ارز ناشی از صادرات در سامانه نیما به قیمت ۴۲۰۰ تومان باید فروخته شود.)به ویژه بنگاه هایی که توان رقابتی ضعیف و مقروض به بانک یا بازارهستند، را در پی خواهد داشت.

وظیفه یک مدیر بنگاه اقتصادی استفاده از استراتژی های کاهش هزینه های تولید بدون کاهش کیفیت، و استفاده از استراتژی های برندینگ جهت افزایش قدرت رقابت و جلوگیری از ورشکتگی است. زیرا با توجه به کوچک شدن بازار، مردم علاقه زیادی دارند که از فروشگاه های برند ( کسانی که نسبت به رقبا ایجاد تمایز کرده اند) خرید کنند. تنها در صورت برند شدن ، اجازه افزایش قیمت را دارید وقتی شما برند می شوید از نظر مردم افزایش قیمت محصولات شما معقول می باشد و فقط در آن صورت اجازه افزایش قیمت را دارید ولی اگر افزایش قیمت شما از نظر مردم معقول نباشد، محکوم به خروج از بازار هستید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *