اولین برند ها در ایران

چرا معمولا اولین ها از بازار ایران حذف می شوند؟

اولین برند ها در ایران ::: همیشه یکی از بهترین استراتژی ها در بازار، اولین بودن است.
زیرا هم بازار تشنه محصول است و هم رقیب جدی وجود ندارد و بازار کاملا بکر است. به نظر شما چرا چنین شرکتهایی پس از ظهور، جای خود را به رقیب می دهند؟
فقط به یک دلیل واضح: آنها میخواستند در بازار اول باشند نه در ذهن مشتری‼️

اکثر مدیران و صاحبان کسب و کار،صرفا تلاش می کنند تا بازار را تسخیر کنند و این استراتژی مرگباری است که باعث نابودی کسب و کار می شود.

به عنوان مثال:

شرکت لبنیاتی آستارا، اولین لبنیاتی صنعتی ایران ماندگار نماند.چیبس استقلال فانتزی بچه های دهه پنجاه و شصت خورشیدی، در یادها نماند.
ولی شرکتهایی که در ذهن مشتری اول شدند رقبا،هیچ گاه نتوانستند که به جایگاه آنان دست یابند. کوکولا برند نخست نوشابه جهان، که هیچ گاه پپسی نتوانست جایگاه آن را تسخیر کند.مک دونالد برند اول همبرگر که برگر کینگ هیچ گاه نتوانست مثل آن معروف شود.

 نتیجه:

نخستین برندی که در ذهن مشتری می نشیند،تقریبا همیشه برند است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *